14e dag

11 juni 2017 - Ferrara, Italië

De 14e dag fietsen alweer. Vandaag 125 km gefietst. Ik kom in de richting van de 500 km naar Rome. Maar daar zitten de Appenijnen nog tussen met een pas op 1300 meter hoogte. Die doen niet zo veel onder voor de Alpen. Alleen geen sneeuw. Vandaag was bijna alles vlak. Echt de Po- vlakte. En vanmiddag zowaar een eind langs de Po gereden. Vandaag soms langzaam opschieten doordat bijna elk dorp een markt een of ander feest had en de doorgaande weg geblokkeerd was of dat ik er lopend doorheen moest. Ook veel grasmaaiers in bedrijf. Het was drukkend weer. Om 9 uur vanmorgen al 26 graden en dat is vast in de buurt van de 30 gekomen. Veel Italianen vandaag die spontaan vroegen waar ik mee bezig was en vervolgens grote verwondering. Ook onderweg steeds reacties van andere fietsers. Leuk hoor. Ik ben vandaag voorbij Ferrara beland bij opnieuw een agritoerismecamping. 10 plaatsen en alles netjes en rustig. Morgen kiezen voor de Toscane route of de route langs de Adriatische zee. Ik denk er nog even over na. De Toscane route is een dag meer fietsen en er zit die pas in van 1300 meter. Oorspronkelijk was mijn bedoeling om de hoofdroute aan te houden en misschien blijk ik daar ook wel bij.jullie horen we meer morgenavond.

1. Angelina van Endschot:
    11 juni 2017
    Ben benieuwd wat het morgen wordt!
    Geniet van je avond nu, groetjes