18e dag

14 juni 2017 - Sansepolcro, Italië

Chici of ik dat dan misschien lekker vind ? Na die toch wel zware klimpartijen met als hoogtepunt een berg op bijna 1000 meter boven NAP. Jeroen noemde het de koninginnerit. Dat was het wel qua gevoel. Erg warm met een afdaling van 17 km. Dat was een kado en heerlijk met die warmte en schiet ook lekker op. Op 2/3 van de afdaling had ik zo'n behoefte aan soep. Dat ik dat in het Engels vroeg. Dat konden ze wel volgen maar de keuken was nog dicht. Toen ik bijna wegreed kwam de kok met het voorstel dat het hem wel lukte chici te maken. Hij kreeg dat niet in het Engels vertaald. Iets met bonen in ieder geval. Ik lust alle soep en het was ook heerlijk. Ik heb er maar veel zout ingegooid want dat raak je echt wel veel kwijt. Die eerste 2 uur klimmen van 8 tot 10 uur heb ik 4 bidons leeggedronken. Maar die Appenijnen zijn wel prachtig. Heel groen, mooie brem langs de kant en een prachtig uitzicht. De vorige camping had een zwembad en deze ook weer. Om half 2 was ik op de camping en om 2 uur lag ik lekker na een korte zwempartij op een zonnebed en 5 minuten later sliep ik. Niet zo gek na zo'n inspanning. Vanavond om 8 uur maar weer aan de spaghetti. Goed voor de koolhydraten voor morgen want het blijft klimmen en dalen op de rand van de Appenijnen op weg naar Assisi en dik 80 kilometer morgen. Daarna neem ik een rustdag, misschien wel twee. Kan ik op mijn gemak eens met Franciskus bezig zijn.
Tot morgen maar weer.

1. Mark Havermans:
    15 juni 2017
    Hans dat gaat lekker zo te horen. Naar Assisi is ook een leuk klimmetje en je kunt zelfs nog hoger de berg op dan waar je Franciscus tegenkomt.