2e rustdag

16 juni 2017 - Assisi, Italië

Rustdag , maar ook naar Assisi natuurlijk. De camping ligt 5 km van Assisi dus de campingbus van half 10 genomen. Erg mooie stad Assisi en van de grote onder- en bovenkerk waar ook de tombe met de restanten van st.Franciscus liggen niets dan moois. Prachtige zeer oude fresco's en er hangt een bijzondere sfeer. De hele stad verkeerd in een prima onderhoudsstaat. Na de hele stad bekeken te hebben nog even naar het eenvoudige kerkje geweest dat Franciscus zelf heeft willen bouwen op de plek waar hij boodschappen kreeg. En dan moet je fors eind afdalen. Mijn benen waren als lood. Al die trappen en hellingen op en af was echt een aanslag op mijn benen. Ik neem morgen nog een rustdag en doe dan erg rustig. Boodschappen doen, wat langer slapen en naar het zwembad. Voor morgen waarschijnlijk weinig nieuws. Maar wie weet?

1. Rika de Bruijn:
    16 juni 2017
    Verdiende rust, heerlijk een dagje relexen. Pallieterrun komt helemaal goed, het zal alleen heel erg warm zijn. ik heb extra water voor onderweg gekocht.
    groetjes Rika
  2. -ben:
    17 juni 2017
    Via de snelweg is het dan nog 175 km naar Roma (città eterna, de eeuwige stad dus). Knap werk!