24 juni nabeschouwing

24 juni 2017 - Zundert, Nederland

Nou ja nabeschouwing ? Meer even een afronding voor alle betrokkenen enthousiaste volgers van mijn reis naar Rome. Nog bedankt daarvoor hoor allemaal. Maandag 19 juni aangekomen zoals jullie weten en daarna twee nachten in een bungalow geslapen op de camping want alle fietsers leveren hier hun fiets, tent en meestal ook de bepakking in. Dat was ondanks de kleine bungalow ( meer een soort halve stacaravan) toch afscheid nemen van de tent opzetten en oppompen van het luchtbed, enz. Ik was blij dat ik van dat luchtbed af was trouwens. Ik had daarvoor gekozen omdat ik met een ervaring van 25 jaar geleden tijdens de fietsvakanties met de kinderen altijd zo beroerd sliep op die dunne opblasmatrasjes. Dat luchtbed was 20 cm dik maar het leek wel een waterbed. Ik moest er echt heel erg aan wennen en er aan een kant een paar schoenen onder zetten om er niet af te rollen. En op het voorlaatste campingadres lag ik opeens halverwege de nacht op de grond. Luchtbed lek. Slecht geslapen die nacht en voor nood dat ding nog wel weten te plakken voor de laatste keer. Ik was aan een gewoon bed toe. En ik was niet de enige. Nog een paar dagen lekker pastagerechten gegeten op de Rome-camping en woensdag 21 juni was Diana in Rome en sliepen we in een luxe hotel vlak bij het Colleseum midden in de stad. 3 dagen de stad lopend doorkruist eaarbij mikn benen bik trappenlopen en klimmen behoorlijk protesteerden. Dat zal nog wel even duren denk ik. Aftrainen de komende tijd. Vammorgen om 11 uur waren we weer thuis van deze gedenkwaardige onderneming en ik kijk er met genoegen op terug. Je maakt fijne vrienden (innen) onderweg, je komt zoveel heel kort veel enthousiaste (vooral Italianen) mensen en natuurlijk jezelf tegen, je ziet zoveel leuke plekjes, bergen, vakantieoorden, enz. Ik zou het iedereen willen aanraden " niet meer nadenken maar gewoon doen". Dat was het ter afsluiting. Groeten allemaal.

1. Angelina van Endschot:
    24 juni 2017
    Ik heb genoten van je dagelijkse blogs Hans, superknap wat je gedaan hebt!
  2. Margriet:
    Hoi Hans,

Knappe prestatie genoten van je dagelijkse verhalen
  3. Esther:
    Oost West, thuis best. Ook al was Rome je quest! ☺
  4. Rika de Bruijn:
    24 juni 2017
    Bedankt voor je reisverhalen elke dag weer.
    tot gauw !
  5. André en Jeannette:
    26 juni 2017
    Leuk, om je zo dagelijks te hebben kunnen volgen.
    Nogmaals een geweldige TOPPRESTATIE.
    Een geslaagde onderneming om super trots op te zijn.
    Sorry, maar toch gaan we dit jou niet nadoen.
    Veel respect!
    Welkom thuis en nu weer voorbereiden op Nijmegen?