10e dag

6 juni 2017 - Bolzano, Italië

Een bijzondere dag hoor. Allerlei voorstellingen van die Alpen met sneeuwpoppen ten spijt bleken we ( alle Rome hangers op de camping) het niet te zien zitten om aan de echte eerste alpenetappe te beginnen. Dit had met de vele regen te maken. In die eerste etappe zit een afdaling van 7 km. Met een percentage van 10 %. Met gladde velgen door de regen onverantwoord. Dus 6 van de 8 bleven op de camping en namen een extra rustdag en misschien wel 2 afhankelijk van het weer. Ik kan me dat met een aankomstdatum van 21 juni niet permiteren. Een man uit Lunteren had het zelfde probleem en had een plan B. Met de trein via Insbruck naar Bolzana. De Italiaanse kant van de Alpen waar veel minder regent. Dat sprak mij ook wel aan en daar zijn we vanmiddag beland om een uur of 4. Daarna getracht de route weer op te pakken en inmiddels op een camping beland 20 km onder Bolzana. Helaas dus een groot gedeelte van die witte toppen overgeslagen.maar meer tijd en rust om met etappes van 80 km op tijd in Rome te zijn en ook te genieten van de kerken. Assisi, enz.
en daar is ook mis mee. Verrassing niet ? Maar ik heb er geen spijt van met de keuze want er komen nog 12 etappes ook nog over de Appenijnen. Dus er kan nog meer dan flink geklommen worden.

1. Esther:
    7 juni 2017
    Daar zou ik ook zeker geen spijt van hebben. Klinkt als een goede en mooie oplossing! Veel plezier aan de andere kant van de Alpen. Gaan jullie nu samen verder fietsen of splits je dan toch wel weer. Wellicht een heel ander tempo van fietsen.
  2. Jan:
    7 juni 2017
    7-6-2017 hoi hans knappe prestatie wat je doet .nog veel fiets plezier in de mooie omgeving .Opgeven staat niet in jou woordenboek .hopelijk heb je niet veel regen .sucses met je verdere reis. Jan en Dina Elst.