19e dag

16 juni 2017 - Assisi, Italië

Met zere stijve benen begonnen vanmorgen. Dat was de prijs van het klimmen van gisteren. En de wetenschap dat er een rustdag(en) aankomt zit al een beetje tussen de oren. Maar gelukkig bleef het de eerste 3 uren van de etappe redelijk vlak en toen draaide alles wel weer. Was een etappe van 85 km met in het 2e gedeelte wel het nodige klimwerk. Appelmoes op chiabatta ? Ik dacht dat het van die kleine cupjes met jam waren maar het was appelmoes. Ach als je honger hebt smaakt alles. Eindelijk Assisi. Nog circa 170 km naar Rome in nog 3 etappedagen. Maar eerst Assisi. Ik denk één dag de stad en alles over Franciscus bekijken en één dag lekker aan het zwembad en slapen en lezen. Want daar ben ik nog nauwelijks aan toegekomen. Dat lezen bedoel ik. Daarmee neem ik ook afscheid van een inmiddeld fietsmaatje uit Zutphen, Harmke, 37 jaar en daarmee net zo oud als mijn oudste dochter. Die ik sinds een dag of 4 elke avond opnieuw tegenkom en die dezelfde etappes fietst als ik. 'S morgens vertrekken we apart want we willen de tocht alleen doen. Maar op de etappeplaatsen zijn de campings de vaste adressen uit het boekje. We hebben een paar keer samen gegeten en goede gesprekken gehad. Bijzonder soms dat het zo loopt. Misschien kom ik nu, door 2 dagen te rusten weer Piet tegen waarmee ik de Alpen over gegaan ben toen en 2 dagen mee heb gefietst. We zullen zien. Het voelt wel als een groep geestverwanten die allemaal met hetzelfde bezig zijn. En de Italianen ? Bij het inschrijven vragen ze al. Hollande zeker, naar Rome zeker, één nacht zeker, één tent één persoon ?
Er hangt op dit moment een onweersbui boven de camping maar het wil nog nietdoorzetten. Ik hoop morgen geen regen want dat had ik aan de Ammerzee ook op míjn rustdag. En hoe is het met jullie ? Ook mooi weer in Nederland ?