9e dag

5 juni 2017 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Gisterenavond kwamen er nog zeker 8 Romegangers op de camping aan. We hebben nog gezellig met elkaar gegeten en om 9 uur lag ik weer in mijn slaapzak. Vanmorgen om half 7 zat ik weer op de fiets. Nog geen 5 min. daarna begon het te regenen en dat duurde tot half10. Gelukkig daarna ging alles goed en werd het zelfs weer warm. Achteraf leverde me die rustdag van gisteren toch wat op vooral na het lezen van een akkertje wat ik had meegenomen. Zeker het alleen zijn noodzaakt me dieper over dingen na te denken en zelfs de dag erna er hardop soms tegen jezelf er wat over te zeggen. Fietsen gaat vanzelf, eten was geregeld omdat er een goede campingwinkel was en dan heb je verder de tijd aan jezelf. Om half 12 de eerste bergtoppen met sneeuw gezien en om 2 uur was ik de tent aan het opzetten. Na douchen nog even Garmisch in om te pinnen en wat te eten voor in de tent en ik was net weer terug toen het zachtjes begon te regenen en inmiddels gaat dat hard door. Ik hoop dat het morgen beter is want ik ga de bergen in. Rondom de camping is het allemaal alpen alleen door de bewolking volledig uit het zicht. Jammer is dat. Morgen na 8 kilometer ben ik in Oostenrijk. Inmiddels ben ik nog 1050 van Rome dus ik zit op de helft. Alle lezers leuk dat jullie het bijhouden en schroom niet het inlogadres aan anderen te geven want het is niet geheim.

1. Gery gtemme:
    5 juni 2017
    Leuk hans jou verhalen over je tocht. Wat een onderneming. Wel jammer dat het nu slechter weer wordt hopelijk houdt dat niet aan. Ik heb je adres van lies gehad maar dat snap je vast al wel. Wij zijn op weg naar Italië twee jaar geleden ook langs garmisch gereden
    Maar dan met de auto en de tent. Erg mooi daar .ik hoop dat je daar ook van kunt genieten onderweg. Heel veel fiets plezier en ik blijf het vervolg van je reis lezen ..
  2. Bart en Paula:
    6 juni 2017
    Hoi Hans,
    Horen net dat bij de weerberichten dat er wat sneeuw valt/komt in de alpen. We hopen dat je daar geen last van hebt. Uit je blogs maken we wel op dat je al verschillende weersomstandigheden getrotseerd hebt. Hou je taai en laat ons weten hoe je nu halverwege in je schema zit.
    Wat is trouwens een akkertje (wat je gelezen hebt)?