20e dag

18 juni 2017 - Otricoli, Italië

Helemaal uitgerust vanmorgen om 6.15 uur aan de start. Het begon toen al voelbaar warm te worden maar het is wel de minst warme dag van de komende week. Een klimetappe was de planning. Ik was goed uitgerust en ondanks een wat rommelige start waardoor ik wat extra kilometers maakte was ik al zonder moeite aan het klimmen. Zo snel dat ik om 10.15 uur al op de mini-camping was. Ik had het gevoel dat de dag nog maar net begon. De camping was geheel leeg en de eigenaar riep bij gebrek aan een goed woord Engels alleen " paspoort, paspoort ". Ik liet ze eerst het sanitair tonen. Dat bleek hun eigen samitair en zag er niet echt fris uit. Ik kom ze niet uitleggen dat ik wat anders ging opzoeken en heb maar gezwaaid en ben doorgefietst voor de volgende etappe. Het viel allemaal mee tot de laatste forse klim maar toen was het ook al half 2 en 31 graden. Beneden in het dorp nog wat gegeten en gewoon begonnen totdat ik ook de camping van de 2e etappe bereikte langs de Tiber. Zwembad ligt helemaal vol met dorpsbevolking dus is voor ons mischien pas vanavond beschikbaar. Met ons bedoel ik inmiddels 3 Romegangers. Ik kwam er onderweg ook nog een tegen uit Assen. Was op 1 juni begonnen en fietste vandaag een afstand van ik denk wel 150 km direkt naar Rome. Van de camping waar ik nu ben in Otricoli s het nog een dikke 80 km. Een etappe nog dus. Dat gaat wel lukken. Aan de ene kant fijn dat het er opzit en aan de andere kant is het helaas bijna over. De verrassingen, het gevoel van overwinning als er weer een berg beklommen is en de eendracht waar je met steeds wisselende jhechte groep met de zelfde opdracht mee bezig ben. En alles wat onderweg ziet. Jullie kunnen je dat vast wel voorstellen. Tot morgen

1. Bart en Paula:
    19 juni 2017
    Hier in Zundert is het ook behoorlijk warm Hans, maar wij hoeven gelukkig geen berg op te rijden. Goed dat je met name in de vroege ochtend je kilometers kunt maken, maar dan nog blijft het een puike prestatie.
    Nog een etappe dus, die je waarschijnlijk nog bewuster meemaakt dan alle voorgaande en dan genieten van de overwinning!