21e dag

19 juni 2017 - Rome, Italië

Een helse klus vandaag vond ik. Het was de hele dag klimmen en dalen .maaaaaaar...... ik ben op het Sint Pietersplein aangekomen. Na een fijn lang fietspad langs de Tiber kwam ik zo in het centrum van de stad aan en met een kort stukje door de stad stonden we op heilige grond. We waren met zijn tweeën want de derde Romeganger, een notaris uit Den Helder, nam nog een omleidingsroute via een meer omdat zijn vrouw hem pas op 25e ophaalt. Een mooie foto gemaakt van elkaar met de kerk op de achtergrond en daarna weer terug op de camping. In al ons enthousiasme finaal langs de camping gefietst en daarne weer kilometers terug gemoeten. Pas tegen negen uur lekker gegeten en na nogal wat problemen met de verbinding toch nu even een berichtje. ROME daar ging ik voor en als er dan bijna bent krijg je daar toch kippenvel van. 2036 km gefietst in 21 dagen. Op de camping werden we vervolgens aangeklamt door een Nederlandse vrouw bij de receptie die het terrein niet op mocht maar haar man wilde verrassen met haar komst. Alleen met het vliegtuig uit Nederland en dan er niet opmogen. Met de beveiliging het terrein opgereden en een aantal keer de naam Gerrit geroepen en ja hoor te pakken. Die snapte er helemaal niets van maar wilde uiteindelijk wel mee. Dat was aandoenlijk toen hij opeens zijn vrouw te zien kreeg. Uitrusten nu en uitslapen als dat lukt. Op de campinh staan zeker een stuk of 8 Romegangers die het allemaal hebben afgerond. Morgen nog even trachten kaartjes te regelen voor een bezoek aan de sint pieter woensdag komt Diana met Peter en Petra. Dat is ook om naar uit te zien.

1. Arend Wolven:
    20 juni 2017
    Hans,

Féli met het behalen van de tocht en de mooie reisverhalen.
    Tevens dank voor de goede zorg voor Harmke, ze heeft ervan genoten. Doe haar een knuffel van mij.

Arend.
  2. Jos en Marion:
    21 juni 2017
    Hoi Hans
    Gefeliciteerd bedankt voor de verhalen het was leuk om jou te volgen. Geniet nog maar lekker daar in Rome.
    Jos en Marion
  3. Lucia Roks:
    22 juni 2017
    Hans gefeliciteerd met het behalen van de tocht naar Rome , Toine en Lucia
  4. Nel Braspenning:
    22 juni 2017
    Jeetje Hans. Topprestatie hoor. Proficiat. Geniet nog even en relax.