8e dag

3 juni 2017 - Ammersee, Duitsland

Vandaag aan de Ammezee beland.ik heb de Rijn,de Moezel, de Neckar, Kocher, Donau en Lech inmiddels gehad. Veel water gezien en gedronken ook. Er gaan na al die mooie dagen wel 6 bidons leeg. Het was vandaag net als gisteren 27 graden. Het draait elke dag naast fietsen en goed op de route letten vooral om tijdig eten en drinken. Ik ga zo ongeveer om 6 uur weg en kan dan eigenlijk nog niet eten. Dat wordt na wat klimmetjes en de eerst 25 km fietsen merkbaar en hoop ik maar dat zo rond 8 uur ik een bakker kan vinden. Vanmorgen was dat het enige winkeltje in een dorp, eigenlijk de slager maar verkocht ook van die harde Duitse broodjes. Die heb ik belegd op een pleintje in de zon met mijn laatste geitenkaas en 2 van die broodjes gegeten met een halve vleestomaat. Rond de middag bij een biergarten... een reuze salade verorberd en tussendoor nog een broodje.Daarna moest ik bidons opnieuw vullen en ben op nieuw in een biergarten..beland voor een kop spargelsoep. ( asperge). Vanavond voor de tent een biertje gedronken en de stukjes stokbrood die ik had bewaard van vanmiddag met jam besmeerd. Kon ik nog net voor 6 uur bij de campingwinkel kopen. Ik blijf lekker hier morgen als eerste rustdag want morgen is alles dicht onderweg. Ik ga lekker zwemmen in de Ammerzee.morgenochtend kan ik daar wel broodjes kopen. Zo gaat dat elke dag weer met mij onderweg. Maar elke dag weer anders. Zonder eten zitten is natuurlijk funest om te kunnen fietsen. Nog 1147 km naar Rome.

1. Esther:
    3 juni 2017
    Hey Pap,
    Dat klinkt wel pittig, dat je slecht aan eten kunt komen. 's Avonds brood halen is natuurlijk ook geen aanrader...dan is het oud. Geniet lekker van je rustdag morgen. Groetjes en kusjes Esther